טלפקס: 04-6364462
צוף: 0538261449

דואר אלקטרוני: 
b.sdotyamsailing@gmail.com






 

איך להתקדם אחרי התחלה גרועה

דף הבית >> מאמרים >> אסטרטגיה וטקטיקה >> איך להתקדם אחרי התחלה גרועה
איך להתקדם אחרי התחלה גרועה
 
ההבדל בין תוצאת תחרות במרכז הצי לבין תוצאה טובה היא הרבה פעמים היכולת לחזור אחרי טעות גדולה.
כמה שלא תנסה להפליג מושלם, כמו כל בן-אדם, אתה תעשה טעות בשלב כלשהו. באחד השיוטים, באחת התחרויות. רק אלו שיכולים להתקדם בשיוט אחרי הטעות שלהם, מנצחים תחרויות.
 
היכולת החשובה ביותר היא הגישה. אם אתה מסוגל להישאר חיובי אחרי הטעות, אתה תהיה טוב יותר מהמתחרים שנותנים לעצבים שלהם לשלוט בהם, במקום להתרכז בשיוט.
אחרי שעשית טעות, תעכל אותה, ותשכח ממנה. תתחיל את החזרה שלך בכך שתנשום כמה נשימות עמוקות ותירגע. ואז תתחיל לתקוף את הצי. זה יהיה חשוב לא לבצע טעויות נוספות.
אחרי זינוק גרוע הפעולה הראשונה שתרצה לעשות היא להסתובב. אך זה יכול להיות מסוכן. אתה עלול להיתקל בקבוצה של סירות בימני ותאלץ להסתובב שוב בלי מהירות או לפנות לכל הצי. תנסה להימנע ממצבים אלו, ותהיה סבלני להסתובב רק כשתוכל להסתובב לאוויר נקי.
לפעמים סיבוב הוא לא התשובה, אם יש בקדמית יתרון חזק לצד שמאל, זה יהיה משתלם יותר להישאר עם כולם. אל תשכח את  הבדיקות שלפני הזינוק. תיצמד לתוכנית השיוט שלך. נסה לפתוח מפרשים כשאתה מפליג בהסתרה כדי להגביר את המהירות.
אם אתה מחליט להסתובב, תתכנן תוכנית לסיבוב מהיר חזרה. תשקול להסתובב אחרי סירה שחצתה אותך בחרטום או אחרי סירה שחצתה אותך בירכתים, כך שהיא תשמש לך כחוסם כך שיהיה קשה יותר לתקוף אותך.                   לאחר שאתה באוויר נקי, תתרכז בחילופים, שים לב למה שהסירות מקדימה עושות. תנסה להיות תחתון מהקבוצה שמפליגה לצד שבחרת, ותן לסירות לחצות אותך כשאתה מפליג בחילוף טוב.
שיטה טובה היא להתעלם לרגע מהסירות שלפניך ולחשוב איך היית מפליג הכי מהר אם הן לא היו שם, לרוב זאת גם הדרך הכי מהירה בשיוט.
בשיוטים רבים הסירות במרכז הצי מגיעות מוקדם מדי ללייליין, תנצל את זה ותפליג פחות דרך מהם.
ההזדמנות הטובה ביותר לעקוף סירות היא במצוף הקדמית, שבו הסירות מגיעות מהלייליין הימני ועוצרות אחת את השנייה, אתה יכול להגיע בשמאלי ולחפש חור שנפתח כתוצאה מסירה שהסתובבה לאוויר נקי, וכך להיכנס במצוף לפני קבוצה של סירות.
מציאת חור בלייליין היא לא הדרך היחידה לעבור סירות במצוף קדמית, לפעמים חילוף שמאלי בסוף הקדמית או זרם משמעותי גורמים לסירות בימני להאט, ואם תבוא בשמאלי עם מהירות רבה, תוכל להסתובב ולרדת לפניהם.
במלאה תבחר את הצד המרוויח לפי הצד שממנו הגיעו הראשונים בקדמית.
אם אתה ממשיך במלאה, תישאר תמיד מעל הקו של אמצע הסירה שמאחוריך כדי להימנע מהסתרת רוח ומקרבות מיותרים.                 אל תשכח להסתכל אחורה ולחפש את המכות רוח, סירות רבות מפליגות לפי איך שהמובילים מפליגים, אבל במלאה הרוח מגיעה מאחורה והשייטים שמאחור מקבלים קודם את המכות וחילופים, כך שהם צריכים להגיב קודם.
אל תתפתה להפליג לקצוות, תן לאחרים להמר ולהסתכן. נסה להפליג נכון ביחס לצי ולרוח. ובצע מהלכים שהם בעלי אחוז הצלחה גדול.             גם בקדמית השנייה, רוב הסירות במרכז ובסוף הצי ינסו להפליג עד לפינות ולחכות לנס שיחזיר אותם לצמרת, לרוב שייטים אלו יסיימו אחרונים מפני שהם לא הפליגו לפי מה שקורה בים אלא ניסו להפליג הפוך מכל המתחרים.      לכן, נסה להפליג נכון ביחס לים ואל תנסה להרוויח הרבה סירות בזמן קצר, אלא לאורך כל השיוט, תעקוף את הסירות הנואשות שמפליגות קיצוני.
 
להתקדם אחרי התחלה גרועה זה מחייב לא לעשות טעויות נוספות. האסטרטגיה והטקטיקה בשייט לא משתנים, רק הדרך שבה אתה רואה את המצב.         בשיוט הזה יהיו הרבה הסתרות רוח, הרבה סירות צפופות, ומעט אופציות להפלגה. תהפוך אותם ליתרון בכך שתיתן לסירות אחרות לעשות טעויות. תפליג טוב יותר משאר הצי, תמשיך עם מה שאתה יודע שיקדם אותך.
בסוף  היום תסתכל בדף התוצאות ותחשב כמה נקודות יקרות חסכת לעצמך בכך שלא וויתרת על השיוט. 
 
                                                      
  



         



          


 
web counter
לייבסיטי - בניית אתרים