הגנה והתקפה בהתמקמות לפני זינוק, מאת ערן סלע

דף הבית >> מאמרים >> זינוקים >> הגנה והתקפה בהתמקמות לפני זינוק, מאת ערן סלע
הגנה והתקפה בהתמקמות לפני זינוק:
 
זינוק טוב מחייב התמקמות יותר טובה מהיריבים שבסביבתנו, מהסיבה שלאחר הזינוק, מי שיתחיל בחיסרון לעומת היריבים שבסביבתו, מהר מאוד ימצא את עצמו בהסתר- רוח שלהם... ומשם אי אפשר לנצח.
לכל שייט זה קורה במהלך הקריירה שלו... דקה לזינוק אתה נמצא קרוב לסירה שמעלייך, מתחת נמצא החור הכי גדול בקו הזינוק.. ואתה בטוח שזה הולך להיות הזינוק הכי טוב בעולם... ואז..בחצי דקה האחרונה מגיעה סירה מצד ימין, תופסת את החור שמתחתך, ומיד בזינוק אתה בהסתרים שלה ושל הסירה שמעלייך... ברור שבזינוק שלאחר מכן אתה מנסה לעשות את מה שהיא עשתה לך,,, אבל מסתבר שזה לא כזה פשוט ובזינוק אתה נמצא בשורה השנייה. ושוב אתה בהסתרים של כל הצי...
אז אתה חושב: "בטח אין מה לעשות כדי להבטיח זינוק בחור טוב... זה רק שאלה של מזל".
אז פה הטעות שלך!!! יש המון מה לעשות, לכל הגנה יש התקפה ולכל התקפה יש הגנה... מי שיודע להגן יידע גם להתקיף (ההפך לא תמיד נכון)
הנה הבסיס למקרים של שמירה על החור בזינוק, וכל ניסיונות ההתקפה האפשריים. פשוט צריך לתרגל את כל האפשרויות ולהתאמן עליהם, עד שתצליח בטבעיות להגן ולהתקיף את המקום שבו אתה רוצה לזנק.
חשוב מאוד: אתה והיריבים שלך חייבים לדעת את חוקי הדרך החלים לפני זינוק. אחרת הכאוס שולט בזינוק וזה באמת שאלה של מזל... קרא את שיעור התאוריה  "חוקי שייט- תקריות באותו מפנה לפני הזינוק" כדי שתהיה בטוח שאתה פועל באופן חוקי.
- העיגולים האדומים מסמלים במציאות סירות או את אחד מקצוות הקו. ברור שגם הן יכולות להגיב לכל מה שקורה, אבל זה הרבה יותר מורכב, ובסך- הכל, אותה  טקטיקה נכונה גם לגבי קבוצה של סירות.
1.
 
המקרה הראשון והקלאסי.. אתה הסירה הצהובה, בחור מושלם, ואז מגיעה הסירה מימין ורוצה להרוס את הכל. דבר ראשון, אתה חייב לראות אותה קודם. אם אתה עדיין בעמידה כשהיא בירכתיים שלך, איחרת, והאופציה היחידה שתהיה לך היא לצאת מהחור (עדיף ברוורס) ולהתמקם מחדש. המקרה חייב להיות כך שאתה בזווית צד כשהסירה הכחולה יוצרת את החפיפה מאחורה, (אם אתה יוצר את החפיפה כתוצאה מהירידה לצד, אבדת את הזכויות דרך שלך) אם ירדת בזמן,  הכחולה צריכה להשאיר לך מקום לפנות, תנסה להמשיך עד שלא יהיה לה מקום בינך לבין התחתונה, (ואז אסור לה להיכנס). לאחר מכן השתמש בטקטיקה של סעיף 3. או שהכחולה תבחר לעלות מעלייך בחור שנפתח כתוצאה מהירידה שלך, וכך לשניכם יש מקום...
 
2.
 
 מקרה נוסף, הסירה הכחולה באה בשמאלי,  קל לה יותר להיכנס לחור, אבל יותר קשה לה לרכוש זכות הדרך. במקרה הזה ההגנה קלה יותר. הסירה הצהובה חייבת לרדת לצד, אבל לא להאיץ הרבה (מפרשים חנוקים או משוחררים לגמרי)
לאחר שהצהובה הגיעה לחצי האורך של החור, הכחולה מחליטה אם להסתובב לימני, או לפנות לצהובה ולהיכנס לחור שנפתח, כתוצאה מהירידה של הצהובה.
אם הכחולה מסתובבת מתחת לצהובה, הצהובה יכולה להחליט, או סיבוב כפול לחור שנפתח למעלה  (ואז המקרה עם הסירה שמעליה יהיה בדיוק כמו של הכחולה איתה) או שבזמן הסיבוב לימני של הכחולה, הצהובה יורדת מתחתיה, ותופסת את שארית החור, כך שהכחולה תהיה במצב הגרוע ביותר!
3.
 
.
המקרה הבא הוא הרבה פעמים, אופציה לא ממומשת שיכולה להפוך זינוק בינוני לזינוק מושלם. אתה הסירה הכחולה, חור בינוני באמצע הקו, או אפילו בקצה השמאלי, מעלייך סירה קרובה (הצהובה) ומעליה חור ריק. ברוב הפעמים עדיף לצאת מהחור שלך ולהיכנס לזה שלמעלה, כי להתקדם שמאלה בקו יותר קל מימינה, ואם עכשיו אפשר.... אז למה לא?  במקרה שהצהובה מבצעת סיבוב כפול אל החור שמעליה... אתה חייב מיד להסתובב איתה!!! ולבצע גם את הסיבוב השני מתחתיה.ואז החור שלך יגדל. ובזמן שנשאר, אם סירה נוספת מגיעה, המקרה יהיה כמו סעיפים 1 או 2.
אם במקרה הזה אתה הצהובה. אתה חייב כאמור להסתובב בהקדם לשמאלי, להשתמש בטקטיקה של סעיף 2 עם הסירה שמימין, ואז לבצע סיבוב מהיר לימני אם יש זמן לתפוס את הכחולה במפנה שמאלי. או לבצע מהפך לימני במקום סיבוב, ואז להיכנס שוב לחור מתחת לכחולה.
*     כל שאר אין-סוף הגרסאות שקורות לנו בשייט, הן לפי הבסיס הזה, גם אם מעורבות בו מספר סירות.
*     זה לא הבסיס של ה-Match-Race כי פה אנחנו לא מנסים לתת עונש ליריב, או רק לזנק טוב ממנו. אלא להיות במיקום הכי טוב לזינוק ביחס לכל הצי. אז לא לשכוח את שאר הכללים לזינוק נכון (שיעור תאוריה: זינוקים בשייט)

                                                                                                                                                           ערן סלע
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים