טלפקס: 04-6364462
צוף: 0538261449

דואר אלקטרוני: 
b.sdotyamsailing@gmail.com






 

כשהרוח בפנים- רוח פנים וטוויסט מוסברים בפשטות

דף הבית >> מאמרים >> מהירות >> כשהרוח בפנים- רוח פנים וטוויסט מוסברים בפשטות
כשהרוח בפנים (רוח פנים וטוויסט מוסברים בפשטות):
 
 

 

 
 עוצמת הרוח שאנחנו מרגישים בזמן הפלגה אינה אחידה כמו שנדמה לנו, והיא מושפעת משלושה גורמים:

1.   עוצמת הרוח האמיתית:
·      מהירות הנשיבה מעל נקודה קבועה על כדור הארץ
כאשר אנחנו נמצאים בים, וכלי השייט שאנו נמצאים עליו, אינו עוגן, עוצמת הרוח וכיוונה יראו לנו שונים בגלל ההיסחפות שלנו (עם כיוון הרוח, בצד או מול כיוון הרוח האמיתית- בזרם חזק למשל)

2.   הגובה מעל פני הים שבו אנחנו מודדים את עוצמת הרוח:
עוצמת הרוח אינה אחידה בגבהים שונים. בגלל החיכוך הגדול של הרוח בגובה פני הים עימו, מהירותה פוחתת. כתוצאה מכך,  ככל שנמדוד את הרוח בגובה רב יותר, נקבל עוצמת רוח חזקה יותר מאשר בגובה פני הים בכל רגע נתון.


                                                              קצה התורן


                                                            אמצע התורן


                                                                  פני הים


3. מהירות ההתקדמות שלנו:
בכל זמן שאנחנו בתנועה, מהירות ההתקדמות שלנו משפיעה על עוצמת הרוח שאנו מרגישים. לדוגמה, ביום ללא רוח כלל, אם ניסע בסירת מנוע, במהירות 20 קשר למשל, נרגיש רוח פנים (מכיוון ההתקדמות שלנו), בעוצמה של 20 קשר...
וביום שיש רוח צפונית בעוצמה של 20 קשר, אם נפליג דרומה במהירות של 20 קשר, נרגיש על כלי השייט רוח בעוצמה של  0 קשר!!

 
   
 בתמונה זו ניתן לראות את הפרשי עוצמת הרוח בין החלק התחתון של התורן, לחלקו
העליון.     
 
 
 









 





 
בתמונות הבאות, ניתן לראות שכאשר הסירה בתנועה, הרוח בחלק התחתון של התורן, מראה כיוון שונה מחלקו העליון, כתוצאה מההבדלים בעוצמת הרוח בגבהים השונים.
ניתן לחשוב על זה, שאם לא הייתה רוח בכלל, והסירה הייתה באותה התנועה קדימה, כל הטלטלים היו מראים רוח מכיוון ההתקדמות, ואם הייתה רוח חזקה מאוד(מכיוון דופן ימין של הסירה) מהירות ההתקדמות לא הייתה משמעותית כל כך והטלטלים היו מראים עדיין את כיוון הרוח האמיתית. לכן, בחלק התחתון נראה שכיוון הרוח מושפע יותר מרוח הפנים, מאשר החלק העליון (למרות שמהירות הסירה זהה לאורך כל גובה התורן).


     



 
* הקו האדום מתאר את השינוי ההדרגתי בכיוון הרוח המדומה.
 
                                                      
  



         



          


 
web counter
לייבסיטי - בניית אתרים