טלפקס: 04-6364462
חן: 0538261449

דואר אלקטרוני: 
b.sdotyamsailing@gmail.com



למה אני מהיר באימוני במהירויות ואיטי בשיוט? ,מאת ערן סלע

דף הבית >> מאמרים >> מהירות >> למה אני מהיר באימוני במהירויות ואיטי בשיוט? ,מאת ערן סלע
למה אני מהיר באימוני מהירויות ואיטי בשיוט?
 
בזמן שיוט, כמעט אף פעם המצב בינינו לבין המתחרים הוא כמו באימון מהירויות, ולמרות זאת, הדרך שלנו לבדוק את ההולכה שלנו ואת המהירות (מבחינת הציוד) מתבצעת תמיד באימון מהירויות כמו שאנחנו מכירים אותו...
אז למה יש מצבים שבהם סירה יכולה להיות מהירה באימון מהירויות ואיטית מאותם מתחרים (שלא לדבר על סירות נוספות שלא התאמנו איתן במהירויות) בזמן שיוט?
יש לכך כמה סיבות, ואם אתה מהיר באימון מהירויות ופחות מהיר בשיוט, אחד או יותר מהסעיפים הבאים קורה לך... אז שים לב!!
א.   בזמן אימון מהירויות כל הריכוז הוא בהולכת הסירה, בזמן שיוט נכנסים הרבה משתנים טקטיים וגם חלק מהזמן חייבים להסתכל לצדדים לראות מה קורה בשיוט (מצופים, יריבים, מכות רוח), ובשלב הזה, ביחס ליריבים, אתה מאבד יותר מהירות מזו שהייתה לך באימון המהירויות.
ב.   טעות נפוצה מאוד ומטעה מאוד באימון מהירויות, היא כשהסירה העליונה מנסה כל הזמן "לשרוף" את התחתונות, או שהתחתונה מנסה לחדד ו"להפיל" את העליונות.. זה נראה יפה מהצד כשמצליחים, אבל בפועל, אם הסירה שמתחילה תחתונה קצת ביתרון (או שהחילוף יורד מעט) והיא מנסה להפיל את העליונות, היא גורמת גם לעצמה וגם לסירות מעליה להפליג חד מדי, ולעליונות אין ברירה אלא לחדד גם. היא אולי תצליח.. אבל כל הסירות הפליגו חד מדי באותו קטע.. ולהיפך, אם העליונה מנסה לשרוף את התחתונות, היא גורמת לכולם להפליג כהה מדי.
ג.    להרבה שייטים יש העדפה להיות עליונים או תחתונים בכל סוג של תנאים, והם מתאימים את ההולכה שלהם לפי היריבים. זה יכול להיות נוח באימון מהירויות, אבל בשיוט יש החלטות טקטיות ולכן צריך להוליך טוב גם כשנמצאים במקום שפחות נוח להוליך בו.
ד.    בזמן אימון מהירויות תמיד יש סירה שאפשר להשוות אליה את היחס: מהירות-חדות, אבל בשיוט לפעמים מפליגים כשאין סירות קרובות ואפשר "לאבד" את ההולכה אם לא מתרגלים הולכה נכונה גם ללא השוואה לסירות כל הזמן.
 
כדי להבטיח שתהיה מהיר בשיוט, אתה צריך להסתכל בצורה שונה עם אימוני הולכה. אל תנסה "לשרוף" את התחתונים אם אתה עליון, אלא תנסה להחזיק מספר דקות מעליהם, כך שאם הקטע היה קורה בשיוט, תצליח להחזיק במצב טוב עד ללייליין (בערך 5 דקות). אם אתה תחתון, אל תנסה "להפיל" את העליונים, אלא נסה דווקא להוציא מהירות (בלי להפסיד הרבה גובה) כך שכשירד החילוף ו/או תגיע המכה לצד שלך, תפתח מרחק מהעליונים ותוכל להסתובב ולחצות אותם בלי שיתקפו אותך במפנה החדש.
אם אתה מהיר מאוד ביחס אליהם אתה תנצח באימון מהיריות גם מבלי להוליך לפיהם, אז תתרכז בהולכה נכונה של הסירה שלך ביחס לתנאים ופחות ביחס ליריבים.
 
                                                      
  



         



          


 
web counter
לייבסיטי - בניית אתרים